Pinterest-ohjeet markkinoijalle

1. Opettele perusteet

Lähde rohkeasti liikkeelle, mutta älä unohda verkkosivuston perusteiden läpikäyntiä ennen aktiivisen käytön aloittamista. Tutustu myös sivuston viralliseen käyttöetikettiin.

2. Luo mielikuvia ja brändää

Pinterest on hyvä alusta esitellä yrityksen arvoja ja ajatusmaailmaa. Voit teemoittaa Pinterest-boardisi niin, että pelkästään otsikot kertovat aiheista, jotka ovat lähellä yrityksesi ydintä. Niin kuvien, kuin boardienkin kuvaukset ovat tärkeitä.

3. Tiedosta kohderyhmä

Suurin osa Pinterestin käyttäjistä on 25–50-vuotiaita naisia, mutta myös mieskäyttäjät lisääntyvät kokoajan. Pinterestin käyttäjät nauttivat visuaalisuudesta ja esteettisyydestä.

4. Järjestä boardit järkevästi

Pyri selkeyteen ja systematiaan, mutta älä nipota. Pidä boardien otsikot selkeinä, jotta ne ovat helposti löydettävissä hakukoneiden kautta.

5. Valikoi

Panosta pinnattavien kuvien laatuun, älä määrään. Älä pinnaa liian pieniä tai suuria kuvia, äläkä pinnaa kuvia Googlesta.

6. Linkitä sivuillesi

Pidä huolta, että pinnaamasi kuvat johtavat yritystäsi markkinoiville nettisivuille. Sivustosi saavat pienellä vaivalla lisää kävijöitä ja yrityksesi näkyvyyttä.

7. Tarkkaile muiden pinnauksia

Seuraa niin kohderyhmääsi, kuin kilpailijoitasikin. Tarkkaile millaiset pinnaukset saavat räjähtävän suosion ja millaiset jäävät taka-alalle. Ota oppia ja toimi sen mukaan.

8. Tarkista lähteet

Älä pinnaa tai re-pinnaa kuvia, joiden alkulähdettä et ole tarkistanut! Epämääräinen lähde voidaan helposti yhdistää yrityksesi toimintaa, vaikka niin ei olisi tarkoitus.

9. Pinnaa säännöllisesti

Pinterest ei ole valokuva-albumi, johon keräät hienoimmat otokset ja annat ihmisten ihailla niitä vuosien mittaan. Aktiivisuus lisää tunnettuutta.

10. Ole vuorovaikutteinen

Pinterestissä kaikkein tärkeintä on avoimuus ja vuorovaikutteisuus. Pinterest-yhteisön kasvu kasvattaa markkina-aluettasi.

     

    This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.